Son yıllarda uygulama sıklığı giderek artan mini gastrik bypass, geleneksel gastrik bypass prosedürünün daha yeni bir versiyonu olarak tanımlanabilir. Hem kısıtlayıcı hem malabsorptif bir prosedür olan mini gastrik bypass prosedüründe temel fark, ince bağırsağın 2 metresi atlandığından daha az karmaşık bir prosedür olmasıdır. Teorik olarak mini gastrik bypass prosedürü, iki anastomoz gerektiren gastrik bypass ameliyatı ile kıyaslandığında, yalnızca bir anastomoz gerektirdiğinden kaçak riski daha azdır.

Mini gastrik bypass pratik, konforlu, etkili sonuçlar alınmasını sağlayan ve geri dönüşümlü bir laparoskopik kilo verme ameliyatıdır. Mini gastrik bypass ameliyatı, geleneksel gastrik bypass ameliyatı ile aynı işlevi yerine getirmekle birlikte mideyi çok daha küçük bir hale getirir ve ince bağırsağı yeniden yönlendirir. Ameliyat, geleneksel gastrik bypass ameliyatına göre çok daha kısa sürede tamamlanır. Kilo kaybı ve sağlık açısından faydaları göz önünde bulundurulduğunda benzer sonuçlar sunduğundan gastrik bypass ameliyatına göre daha popüler bir seçim haline gelebilir.

Mini Gastrik Bypass İle Ne Kadar Kilo Verebilirsiniz?

Mini gastrik bypass ameliyatı ile ne kadar kilo verileceği hasta özelinde değişiklik gösterebilir. Mini gastrik bypass ameliyatı temelde hastanın midesinin boyutunun küçültülmesini sağlar. Bu sayede hastalar tek bir seferde daha az yemek yiyebilirler. Bu da sağlıklı bir kilo verme sürecinin başlaması anlamına gelir.

Mini gastrik bypass ameliyatı uygulanan tipik bir hasta ortalama 2 yıllık bir süre içinde fazla kilolarının yaklaşık %60 ila %70’ini kaybeder. Elbette bu oran hasta özelinde daha az ya da daha çok olabilir. Bu aşamada optimum fayda sağlanması için hastaların, doktorlarının tavsiyelerine eksiksiz bir şekilde uyması önemlidir.

Mini Gastrik Bypass Ne Kadar Sürer?

Mini gastrik bypass ameliyatı ortalama 45 dakika ila 1 saat içerisinde tamamlanır. Ancak hasta ve cerrah özelinde bu süre değişebileceği gibi ameliyat sırasında herhangi bir farklı durum gelişmesi halinde sürenin uzaması söz konusu olabilir.

Mini gastrik bypass ameliyatı, geleneksel gastrik bypass ameliyatına göre çok daha basit ve hızlı uygulanabilen bir prosedür olduğu gibi cerrahi hata ve komplikasyon riskinin düşük olması sık tercih edilmesinin nedenleri arasında sayılabilir.

Mini Gastrik Bypass Geri Dönüşümlü müdür?

Mini gastrik bypass ameliyatı bazı durumlarda tersine çevrilebilir bir obezite cerrahisi prosedürüdür. Bu, midenin hiçbir bölümünün tamamen çıkarılmaması, bunun yerine midenin iki bölüme ayrılması sayesinde mümkün olur. Mini gastrik bypass ameliyatının tersine çevrilmesi için mideyi ikiye bölen zımbaları çıkarmak yeterlidir. Bu işlemin ardından hastanın midesinin yeniden eski konumuna getirilmesi mümkün olur.

Bununla birlikte, bu işlemi zorunlu kılan çok ciddi komplikasyonlar yaşanmadığı sürece mini gastrik bypass ameliyatının geri dönüşü tavsiye edilmez. Mini gastrik bypass ameliyatının geri dönüşümü ameliyattan sonra; çeşitli enfeksiyonlar, bağırsak tıkanıklığı, yetersiz beslenme ve mide delinmesi gibi sorunlar yaşayan hastalar için bir seçenek haline gelebilir. Mini gastrik bypass ameliyatı tek başına kolay ve konforlu bir prosedür olsa da prosedürün geri çevrilmesi son derece karışık olabilir.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatının Avantajları

Mini gastrik bypass ameliyatının başlıca avantajı, hastaların önemli bir kısmında büyük miktarda kilo kaybı sağlaması ve yapılan araştırmalara göre uzun vadede en iyi kilo kaybını sağlayan yöntemlerden biri olmasıdır.

Mini gastrik bypass ameliyatı genellikle hastaların tolere edebileceği yiyecek türlerinin tüketimi konusunda geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu da ameliyattan sonra hastaların yaşam kalitesinin iyi olması anlamına gelir.

Mini gastrik bypass ameliyatı geri dönüşümlü olduğu gibi teknik olarak RNY gastrik bypass ameliyatına göre daha kolaydır. Gıda emilim oranı daha düşük olan mini gastrik bypass ameliyatı tip 2 diyabet ve fazla kilodan kaynaklanan diğer ikincil hastalıklara karşı daha kalıcı çözümler sunar. Komplikasyon ve geri kilo alma riskinin diğer obezite cerrahisi prosedürlerine göre daha düşük olması, mini gastrik bypass ameliyatının avantajları arasında sayılabilir.

Bununla birlikte mini gastrik bypass ameliyatı, reflüsü olan hastalarda uygulanmaz. Ameliyatın ardından safra reflüsü riski doğabildiği gibi reflü dolayısıyla gastrit ve yemek borusunda tahriş yaşanabilir. Ayrıca mini gastrik bypass ameliyatı olan hastalarda yaşam boyu vitamin ve demir takviyesi alınması ihtiyacı doğabilir.

Mini Gastrik Bypass Ameliyatı Sonrası

Mini gastrik bypass ameliyatından sonra hastalar 3 – 4 gün hastanede gözetim altında tutulabilirler. İlk 2 gün hasta yemek yemez. Kaçak riski olmadığı tespit edilmesi durumunda 3. günden sonra sulu gıdaların tüketimine başlanabilir. Hasta sulu gıdaları sorunsuz bir şekilde tükettiği takdirde püre ve yumuşak gıdaların tüketimiyle devam edilebilir.

Mini gastrik bypass ameliyatından sonra mide içeriğinin boşaltılması amacıyla burundan mideye 2-3 süreyle kalacak bir tüp koyulabilir. Kan pıhtısı oluşumunun önlenmesi için ayak ve bacaklara özel çoraplar giydirilmesinin yanı sıra aynı amaca yönelik olarak ilaç kullanımına başlanabilir. Olası bir ağrının hastanın yaşam konforunu azaltmaması için ağrı kesici ilaçlar verilir.